Gelieve aankomsttijd na 13.00 uur
en vertrek voor 11.00 uur
Geen aankomst op zondag. Bezoek
en vertrek uiteraard wel toegestaan.
Betaling staanplaats geschiedt vooraf of bij aankomst
- bezoekers 1 dag voor vertrek.
Pinautomaat aanwezig.
Bij reservering gaat u akkoord met onze algemene
voorwaarden.
April 2012
VeKaBo
voorwaarden toeristische plaatsen Deze VeKaBo -voorwaarden landrecreatie
zijn tot stand gekomen in april 2002. Zij treden inwerking per 1 januari
2003. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tot
gebruik van toeristische plaatsen
Artikel 1: Definities
In deze
voorwaarden wordt verstaan onder: a. vakantieverblijf: tent,
vouwkampeerwagen, kampeerauto, toercaravan e.d.; b. ondernemer: het
bedrijf, de instelling of vereniging die de plaats ter beschikking
stelt; c. recreant: degene die met de ondernemer de overeenkomst inzake
de plaats aangaat; d. plaats: elke bij de overeenkomst nader aan te
geven plaatsingsmogelijkheid voor een vakantieverblijf; e. toeristische
plaats: hierbij is het vakantieverblijf ten hoogste 3 maanden geplaatst
op de plaatsf. gedragsregels: regels omtrent het gebruik van en het
verblijf op het recreatiebedrijf, de plaats en in het vakantieverblijf;
g. geschillencommissie: Het bestuur van de regionale vereniging vallend
onder VeKaBo Nederland
Artikel 2: Inhoud overeenkomst
1. De
ondernemer stelt voor recreatieve doeleinden, dus niet voor permanente
bewoning aan de recreant ter beschikking de overeengekomen plaats voor
de overeengekomen periode, met het recht daarop een vakantieverblijf van
het overeengekomen type voor de opgegeven personen te plaatsen. 2. De
recreant mag bij vervanging alleen een vakantieverblijf van dezelfde
aard of soort en nagenoeg dezelfde afmetingen en hetzelfde uiterlijk
plaatsen als werd overeengekomen. 3. De overeenkomst wordt gesloten op
basis van de door de ondernemer aan de recreant verstrekte informatie,
folder(s) en/of ander reclamemateriaal.
Artikel 3: Deugdelijkheid en veiligheid
1. De
recreant zorgt er voor, dat de elektriciteit-, gas- en waterinstallatie
in het door hem geplaatste vakantieverblijf aan de voorwaarden van het
betreffende nutsbedrijf voldoen.
De ondernemer heeft het recht om in het vakantieverblijf van de recreant
de deugdelijkheid en veiligheid van de aanwezige elektriciteit-, gas- en
waterinstallatie te controleren of te laten controleren. 2. De
ondernemer is aansprakelijk voor storingen tenzij hij een beroep kan
doen op overmacht of deze het gevolg zijn van storingen in de
installatie waarvoor de recreant verantwoordelijk is. 3. Het is de
recreant niet toegestaan op enigerlei wijze op de plaats een
LPG-installatie te hebben anders dan een door de Rijksdienst voor het
Wegverkeer goedgekeurde installatie in een motorvoertuig
Artikel 4: Onderhoud en aanleg
1. De
ondernemer draagt er zorg voor dat het recreatieterrein in behoorlijke
staat van onderhoud verkeert. 2. Het is aan de recreant c.q. gebruiker
niet toegestaan - behoudens gebruikelijk onderhoud - op het terrein te
graven, bomen te kappen of struiken te snoeien, tuintjes aan te leggen,
bloembollen te poten, antennes te plaatsen, omheiningen of afscheidingen
aan te brengen, veranda's te bouwen, tegelplateaus of andere
voorzieningen van welke aard dan ook aan of om het vakantieverblijf aan
te brengen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de
ondernemer .
Artikel 5: Prijs
De
overeengekomen prijs is inclusief de kosten van gebruik van
gas/elektriciteit/water/riool en andere bijbehorende kosten met
uitzondering van de toeristenbelasting, tenzij van te voren anders is
bekend gemaakt.
Artikel 6: Prijswijziging
Indien na
vaststelling van de prijs door een lastenverzwaring aan de zijde van de
ondernemer extra kosten ontstaan als gevolg van een wijziging van
belastingen, heffingen of andere lasten die mede de recreant betreffen,
kunnen deze aan de recreant worden doorberekend.
Artikel 7: Betaling
1. De
recreant dient de betalingen in Nederlandse valuta te verrichten, tenzij
anders is overeengekomen, met inachtneming van de afgesproken
termijnen.2. Indien de recreant, ondanks voorafgaande schriftelijke
aanmaning, zijn betalingsverplichting niet of niet behoorlijk nakomt,
heeft de ondernemer het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang
op te zeggen, met inachtneming van het bepaalde in de leden 3 en 4. 3.
Indien de ondernemer de overeenkomst opzegt, moet hij dit de recreant
bij aangetekende of persoonlijk overhandigde brief laten weten en hem
daarbij wijzen op de mogelijkheid de opzegging ongedaan te maken door
binnen 10 dagen na de verzending of overhandiging van de opzeggingsbrief
alsnog aan zijn betalingsverplichting te voldoen, dan wel het geschil
voor te leggen aan de Geschillencommissie of de bevoegde burgerlijke
rechter. 4. Indien de recreant van de in lid 3 bedoelde
mogelijkheid geen gebruik heeft gemaakt, heeft de ondernemer het recht
de recreant en zijn gezinsleden, logés en bezoekers de toegang tot zijn
terrein te ontzeggen.
Artikel 8: Annulering
1. Indien de
recreant de overeenkomst voor de ingangsdatum annuleert is hij een
gefixeerde schadeloosstelling verschuldigd. Dit geldt niet als de reden
voor annulering gelegen is in een prijsverhoging gedaan binnen drie
maanden na het sluiten van de overeenkomst, met uitzondering van de
prijswijzigingen genoemd in artikel 6. De schadeloosstelling bedraagt: -
bij annulering tot drie maanden voor de ingangsdatum 15 % van de
overeengekomen prijs; - bij annulering tot twee maanden voor de
ingangsdatum 50% van de overeengekomen prijs; - bij annulering tot één
maand voor de ingangsdatum 75% van de overeengekomen prijs; - bij
annulering binnen één maand voor de ingangsdatum 90% van de
overeengekomen prijs; - bij annulering op de dag van de ingangsdatum
100% van de overeengekomen prijs; 2. De schadeloosstelling zal naar
evenredigheid gerestitueerd worden na aftrek van administratiekosten. De
administratiekosten bedragen 5% van de overeengekomen prijs met een
minimum van € 27,50 en een maximum van € 55,-. 3.Indien de ondernemer de
overeenkomst in verband met ( tijdelijke) intrekking van ontheffing
kamperen bij de boer voor de ingangsdatum of tussentijds annuleert is
hij geen schadeloosstelling verschuldigd
Artikel 9: Gedragsregels
1. Recreant,
zijn gezinsleden, logés, bezoekers en eventuele gebruikers zijn gehouden
de door de ondernemer gestelde gedragsregels, daaronder begrepen de
regels betreffende eventueel vereiste kampeer- en verblijfsdocumenten en
aanmeldingsverplichtingen, na te leven. 2. De ondernemer stelt de
recreant in staat kennis te nemen van de gedragsregels. 3. Indien de
door de ondernemer gestelde gedragsregels en/of de overeenkomst in
strijd met deze voorwaarden en ten nadele van de recreant zijn, gelden
deze voorwaarden.
Artikel 10 : Aansprakelijkheid
1. De
ondernemer is niet aansprakelijk voor diefstal, ongevallen of schade op
zijn terrein, tenzij die het gevolg zijn van een tekortkoming die aan
hem of diens personeel is toe te rekenen. 2. De recreant is jegens de
ondernemer aansprakelijk voor de schade die is veroorzaakt door het doen
of (na)laten van hemzelf en/of zijn gezinsleden, zijn loges, of door
hem toegelaten bezoekers voorzover het gaat om schade die aan de
contractant of hen kan worden toegerekend. 3. De wettelijke
aansprakelijkheid van de ondernemer zal tenminste het risico omvatten
dat redelijkerwijs door een aansprakelijkheidsverzekering met een
minimum van € 455.000,00 gedekt kan worden
Artikel 11: Duur en afloop van de overeenkomst
De
overeenkomst loopt automatisch af na het verstrijken van de
overeengekomen periode
Artikel 12: Tussentijdse beëindiging door de recreant
ndien de recreant voortijdig vertrekt, is hij toch de
volledige prijs voor de overeengekomen tariefperiode verschuldigd
Artikel 13: Tussentijdse opzegging door de ondernemer en
ontruiming bij wanprestatie
1. Indien de
recreant, zijn gezinsleden, logés of bezoekers de verplichtingen uit de
overeenkomst, de voorwaarden, de gedragsregels of de
overheidsvoorschriften ondanks voorafgaande waarschuwing niet of niet
behoorlijk naleeft respectievelijk naleven en wel in zodanige mate dat
naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid van de ondernemer
niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt voortgezet, heeft de
ondernemer het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te
zeggen. Daarna dient de recreant het vakantieverblijf te ontruimen en
het bedrijfsterrein ten spoedigste te verlaten. De waarschuwing kan in
zeer dringende gevallen achterwege worden gelaten. 2. Indien de recreant
nalaat zijn plaats te ontruimen, is de ondernemer gerechtigd op kosten
van de recreant dit te doen. 3. Indien de recreant van oordeel is dat de
ondernemer ten onrechte de overeenkomst heeft opgezegd, dan dient hij de
ondernemer hiervan onmiddellijk in kennis te stellen en het geschil
uiterlijk binnen 30 dagen na de verwijdering voor te leggen aan de
Geschillencommissie. De recreant blijft in beginsel gehouden het
overeengekomen tarief te betalen.
Artikel 14: Gebruik door derden
Het is noch
de ondernemer noch de recreant toegestaan het vakantieverblijf of de
plaats onder welke benaming dan ook aan anderen dan de in de
overeenkomst genoemde personen in gebruik af te staan, tenzij
uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De voorwaarden waaronder de
toegestane ingebruikgeving plaatsvindt, worden te voren bij
afzonderlijke overeenkomst geregeld.
Artikel 15: Incassokosten
Ten laste van
de recreant respectievelijk de ondernemer komen de door de ondernemer
respectievelijk de recreant in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke
kosten na een ingebrekestelling. Indien het totale bedrag niet tijdig is
voldaan, kan na schriftelijke sommatie het wettelijk vastgestelde
rentepercentage over het resterende deel in rekening worden gebracht.
Artikel 16: Geschillenregeling
1. Op alle
geschillen met betrekking tot de overeenkomst is Nederlands recht van
toepassing. Uitsluitend een Nederlandse rechter dan wel de hierna te
noemen Geschillencommissie is bevoegd van deze geschillenkennis te
nemen. Onverminderd het bepaalde in lid 3 Iaat een en ander op die
plaatsen waar de voorwaarden spreken van Geschillencommissie, een beroep
op de burgerlijke rechter onverlet. 2. Geschillen tussen de recreant en
de ondernemer over de totstandkoming of de uitvoering van de
overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, kunnen zowel
door de recreant als door de ondernemer worden voorgelegd aan de
Geschillencommissie. 3. Onverminderd het bepaalde in de artikel 7 lid 3
en 13 lid 3 wordt een geschil door de Geschillencommissie slechts in
behandeling genomen, indien de recreant zijn klacht eerst binnen twee
maanden na het ontstaan aan de ondernemer heeft voorgelegd. Daarna moet
de recreant het geschil uiterlijk drie maanden nadat hij zijn klacht aan
de ondernemer heeft voorgelegd schriftelijk bij de Geschillencommissie
aanhangig maken onder vermelding van namen en adressen van de recreant
en de ondernemer en een duidelijke omschrijving van het geschil en de
eis. Wanneer de recreant het geschil aan de Geschillencommissie heeft
voorgelegd, is de ondernemer aan deze keuze gebonden en staat hem
terzake geen beroep op de gewone rechter meer open. 4. De
Geschillencommissie is niet bevoegd een geschil in behandeling te nemen
dat betrekking heeft op klachten over ziekte, lichamelijk letsel, dood
of een geschil dat uitsluitend betrekking heeft op de nietbetaling van
een factuur en waaraan geen materiële klacht ten grondslag ligt.
Onverminderd het bepaalde in artikel 7 is de ondernemer is bevoegd, als
de contractant zijn factuur niet tijdig betaalt, een procedure bij de
gewone rechter aanhangig te maken. 5. Als de ondernemer een geschil
voorlegt aan de Geschillencommissie, neemt de Geschillencommissie dit
geschil pas in behandeling nadat de recreant binnen een maand
schriftelijk heeft verklaard dat hij zich aan de uitspraak van de
Geschillencommissie zal onderwerpen en het eventueel verschuldigde (restant-)
bedrag bij de Geschillencommissie in depot heeft gestort. 6. Als de
recreant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, neemt de
Geschillencommissie dit geschil pas in behandeling nadat de recreant het
aan de ondernemer eventueel verschuldigde (restant-)bedrag bij de
Geschillencommissie heeft gestort. De recreant moet dit bedrag binnen
een maand op een door de Geschillencommissie aan te geven rekening
storten. Als de recreant niet tijdig heeft gestort, wordt aangenomen
dat hij zich niet aan het oordeel van de Geschillencommissie wil
onderwerpen. 7. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding
verschuldigd.
Artikel 17: Nakomingsgarantie
VeKaBo zal de
verplichtingen van een lid tegenover de contractant en/of (een van) de
groepsleden, hem in een bindend advies opgelegd door de
Geschillencommissie afgesproken voorwaarden overnemen, indien de
desbetreffende ondernemer deze verplichtingen niet binnen de daarvoor in
het bindend advies gestelde termijn is nagekomen. Indien dat advies
binnen twee,maanden na dagtekening ter toetsing aan de rechter is
voorgelegd, wordt dat beroep op de nakomingsgarantie geschorst totdat
het vonnis in kracht van gewijsde is gegaan. Voor toepassing van deze
garantie is vereist dat de contractant een schriftelijk beroep daarop
doet bij VeKaBo
Artikel 18: Wijzigingen
Wijzigingen
in de VeKaBo voorwaarden kunnen uitsluitend in overleg met het bestuur
van VeKaBo Nederland worden aangebracht.
Bij reservering gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.
Privacyverklaring
`t Westdorp, gevestigd aan de Brugveenseweg 67, 3781 PG Voorthuizen, is
verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals
weergegeven in de privacyverklaring.
Persoonsgegevens die wij verwerken
`t Westdorp verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van
onze diensten en/of omdat u die zelf aan ons verstrekt.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U
heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te
verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming
voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de
verwerking van uw persoonsgegevens door `t Westdorp en heeft u het recht
op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekend dat u bij ons een verzoek
kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een
computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te
sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering,
gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking
van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens
sturen naar wemi.westdorp@gmail.com Om er zeker van te zijn dat
het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw
identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw
pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het
paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter
bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen
vier weken, op uw verzoek.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
`t Westdorp neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt
passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenst
openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk
heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn
van misbruik, neem dan contact met ons op via wemi.westdorp@gmail.com
`t Westdorp
Brugveenseweg 67
3781 PG Voorthuizen
0342-474016
wemi.westdorp@gmail.com
www.twestdorp.nl
|